Székesfehérvári
Intézményi
Központ
SZERVEZETI FELÉPÍTÉS
A vezetők és szervezeti egységek feladatai, hatáskörei
- A főigazgató feladat- és felelősségi köre
A főigazgató irányítja és képviseli a SZIK-et, biztosítja a tevékenységi körébe tartozó feladatok ellátását. A SZIK tevékenységére irányadó jogszabályoknak, közgyűlési rendeleteknek megfelelően és a fenntartó utasításainak betartásával önállóan irányítja az intézmény tevékenységét, melynek során jogosult és köteles minden olyan döntést meghozni, amely az eredményes tevékenység érdekében szükséges.
A főigazgató:
- felelős az Alapító Okiratban meghatározott feladatok hatékony és jogszerű ellátásáért,
- felelős a SZIK szervezetének és működési rendjének kialakításáért, a szervezeti egységek és azok tevékenységének meghatározásáért, ennek során a fenntartó iránymutatásának figyelembevételéért, a fenntartó jóváhagyási jogosítványának érvényesítéséért,
- felelős a SZIK jogszerű és hatékony működéséhez szükséges szabályzatok és utasítások biztosításáért, továbbá mindezek végrehajtásáért, a végrehajtás ellenőrzéséért,
- felelős a működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításáért, a hatékony működés kialakításáért,
- felelős a SZIK tevékenységével kapcsolatos tervekért, beszámolókért, más szervekkel kötendő megállapodásokért, programokért,
- felelős a kitűzött fejlesztési célok és tervek megvalósításáért,
- felelős a költségvetésben jóváhagyott pénzügyi előirányzatokkal és a vagyonnal való gazdálkodásért,
- felelős a SZIK valamennyi tevékenysége folyamatára (tervezés, végrehajtás, beszámolás) és sajátosságaira tekintettel kialakított belső kontrollrendszer létrehozásáért és működtetéséért,
- felelős a létszám- és illetménygazdálkodására vonatkozó jogköre gyakorlásáért,
- felelős a munkavállalók felett a munkáltatói jogkörök gyakorlásáért,
- felelős az egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtéséért,
- felelős a belső szervezeti egységek munkakapcsolatainak fejlesztéséért, a hatékony munkavégzést segítő munkahelyi légkör kialakításáért,
- felelős a SZIK kapcsolatrendszerének kialakításáért,
- felelős a panaszügyek, beadványok intézéséért,
- felelős a törvényes, megalapozott döntéshozatal érdekben megfelelő döntés-előkészítési eljárások működtetéséért,
- felelős a jogszabályokban és a munkaköri leírásban meghatározott feladatok ellátásáért, jogkörök gyakorlásáért,
- felelős a közvetlenül hozzátartozó szervezeti egységek, személyek, így az
- igazgatók
- titkárság
szakmai munkájának irányításáért, ellenőrzéséért.
- Titkárság feladat- és felelősségi köre
- a SZIK iratkezeléssel kapcsolatos feladatainak ellátása:
- postabontás, az intézmény elektronikus üzeneteinek fogadása,
- a levelek, ügyiratok érkeztetése és iktatása,
- az ügyiratok szignálás utáni kiosztása,
- határidők nyilvántartása,
- a vezetői aláírások koordinálása.
- postázás, a SZIK teljes ügyiratforgalmáról való gondoskodás,
- a főigazgató feladataival kapcsolatos adminisztrációs munka elvégése, a főigazgató programjainak szervezése, közreműködés a főigazgató külső szervekkel való kapcsolattartásában,
- reprezentációs feladatok ellátása,
- kapcsolattartás a feladatkörét érintő külső szervekkel, személyekkel, belső szervezeti egységekkel,
- az intézmény bélyegző nyilvántartásának vezetése,
- a szervezet értekezleteinek összehívásáról, meghívók, napirendek kiküldéséről, az emlékeztetők és jelenléti ívek elkészítéséről gondoskodás,
- a SZIK tulajdonában lévő gépjármű üzemeltetésének teljes körű biztosítása,
- a SZIK központ és a telephelyek szükséges karbantartásának jelzése a Székesfehérvári Tankerületi Központ felé,
- SZIK működéséhez, üzemeltetetéshez szükséges anyagok, eszközök beszerzéséhez szükséges árajánlatkérés a vállalkozóktól, megrendelések, szerződések előkészítése, a teljesítés ellenőrzése
- műszaki berendezések meghibásodása esetén intézkedés kezdeményezése.
- Telephely feladatai
A telephelyeken biztosítja a SZIK a gyermekétkeztetéssel összefüggő feladatokat (térítési díjak beszedése, étkeztetés biztosítása).
- A gazdasági igazgató és az alárendeltségébe tartozó szervezeti egységek
A gazdasági igazgató vagy az általa kijelölt személy pénzügyi ellenjegyzése nélkül a SZIK-et terhelő, gazdasági kihatású kötelezettség nem vállalható, követelés nem írható elő, és ilyen intézkedés nem tehető.
4.1. Gazdasági igazgató feladat- és felelősségi köre
- felelős a SZIK pénzügyi, számviteli, költségvetési, gazdálkodási rendjének kialakításáért, ezekkel kapcsolatban a jogszabályok, a fenntartó utasításainak, iránymutatásainak figyelembevételéért,
- felelős a beszámoló elkészítésekor és a könyvvezetés során a számviteli alapelvek érvényesítéséért, a költségvetési szerv gazdálkodását érintő nyilvántartásaiban szereplő adatok valódiságáért,
- felelős az intézmény hatékony és eredményes gazdálkodásának biztosításáért, a költségvetési keretek betartásáért, a kötelezettségvállalások szabályszerűségéért, azok pénzügyi teljesítéséért,
- felelős a pénzügyi és számviteli tevékenységek szabályszerű ellátásáért, a gazdasági nyilvántartások naprakész vezetéséért, a kapcsolódó adatszolgáltatások teljesítéséért,
- felelős a SZIK költségvetésének megalapozottságáért és kellő alátámasztásáért, a SZIK-hez rendelt, gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek költségvetésének ellenőrzéséért,
- felelős az általa hozott gazdasági intézkedésekért, az integrált gazdálkodási rendszer bevezetéséért és működtetéséért,
- részt vesz a SZIK képviseletével, irányításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátásában a vezetői feladat- és hatáskör megosztás szerint,
- részt vesz a célkitűzések kialakításában, a munkatervek, fejlesztési tervek, programok előkészítésében, a végrehajtás megszervezésében, az irányító szerv részére készítendő előterjesztések, és a szakmai beszámolók összeállításában,
- irányítja és ellenőrzi a SZIK gazdasági szervezetét, felügyeli a teljes pénzügyi és számviteli tevékenységét, irányítja a költségvetés tervezését, és az intézmény gazdálkodását, a pénzügyi és számviteli információk értékelésével elősegíti a gazdasági kihatású döntések megalapozottságát,
- közreműködik a SZIK működésével kapcsolatos közbeszerzési eljárásokban,
- felelős a SZIK pénzellátásának biztosításáért és a pénzgazdálkodásért, pénzforgalmának megszervezéséért,
- felelős a SZIK gazdasági szervezetének ügyrendjéért, a tevékenységre vonatkozó szabályzatok elkészítéséért és aktualizálásáért és a szakterületét érintő egyéb utasítások kezdeményezéséért, előkészítéséért,
- felelős a SZIK kapcsolatainak alakításáért különösen a fenntartó, az önállóan működő intézményekkel, valamint a számlavezető pénzintézettel és az ellenőrzést végzőkkel,
- felelős azon feladatokért, amivel a főigazgató megbízza, és amit a munkaköri leírása, továbbá a jogszabályok, belső szabályzatok, utasítások felelősségi körébe rendelnek,
- felelős a
- költségvetési, számviteli osztályvezető,
- pénzügyi osztályvezető,
- ASZMH csoportvezető
szakmai munkájának irányításáért, ellenőrzéséért
A gazdasági igazgatót feladatainak ellátásában a közvetlenül hozzá tatozó szervezeti egységek támogatják.
Akadályoztatása, vagy távolléte esetén a Gazdasági igazgató-helyettesi feladatot ellátó osztályvezető helyettesíti.
4.2. Gazdasági igazgató asszisztens
- a gazdasági igazgató munkájának előkészítése, adminisztratív, folyamatos támogatása,
- a vezetői információs igények kielégítése, összehasonlító elemzések készítése,
- rendszeres egyeztetési és ellenőrzési feladatokat elvégzése,
- részt vesz a leltározási és selejtezési feladatokban,
- statisztikák elkészítése,
- kimutatásokat készít, táblázatot – adatbázisokat – grafikonokat szerkeszt,
- külön utasításra elvégzi mindazokat a feladatokat, amelyekkel a gazdasági igazgató megbízza, azzal, hogy a főigazgató részére utasítást adhat.
4.3.1. A Gazdasági Osztályok a hozzájuk rendelt intézmények részére ellátják a költségvetési, számviteli, pénzügyi feladatokat, az alábbiak szerint:
- A Gazdasági Osztály- SZIK a SZIK tekintetében,
- A Gazdasági Osztály- Művelődés a Szent István Király Múzeum, a Vörösmarty Mihály Könyvtár, a Városi Levéltár és Kutatóintézet, a Siklósi Gyula Várostörténeti Kutatóközpont tekintetében, A Szabadművelődés Háza tekintetében,
- A Gazdasági Osztály- Kultúra az Alba Regia Szimfonikus Zenekar, a Vörösmarty Színház, a Székesfehérvári Balett Színház tekintetében.
4.3.2. A SZIK, a Művelődés, a Kultúra Gazdasági osztályokon belül a pénzügyi gazdálkodási feladatokat ellátó munkavállalók a pénzügyi osztályvezető közvetlen irányítása alatt végzik a munkájukat.
4.3.3. A SZIK, a Művelődés, a Kultúra Gazdasági osztályokon belül a számviteli gazdálkodási feladatokat ellátó munkavállalók a költségvetési, számviteli osztályvezető közvetlen irányítása alatt végzik a munkájukat.
4.3.4. A pénzügyi osztályvezető feladata a Gazdasági osztályokon (SZIK, Kultúra, Művelődés) történő iktatási, feldolgozási, számlázási, pénztári kifizetési, utalási, adózási, adatszolgáltatási feladatok koordinálása, ellenőrzése.
4.3.5. A költségvetési, számviteli osztályvezető feladata a Gazdasági osztályokon (SZIK, Kultúra, Művelődés) történő költségvetési, számviteli feladatok, kontírozási, könyvelési feladatok, készletekkel, tárgyi eszközökkel, pályázatokkal kapcsolatos nyilvántartási, elszámolási feladatok, a feldolgozott tételekkel kapcsolatos havi, negyedéves, éves adatszolgáltatási feladatok koordinálása, ellenőrzése.
Az osztályvezetők ellátják a 4.3.6. pontban konkrétan felsorolt, Gazdasági osztályok feladatellátásához kapcsolódó irányítási, ellenőrzési feladatokat.
4.3.6. A Gazdasági osztályok intézményeikre vonatkozóan ellátják a költségvetési tervezéssel, előirányzat gazdálkodással, kötelezettségvállalás nyilvántartással, elkülönített pénzeszközök kezelésével, a szervezeti egységek ellátásával kapcsolatos feladatokat, valamint összehasonlító elemzéseivel, kontrolling tevékenységével segíti az eredményes gazdálkodást. Kialakítják az intézmény számviteli rendszerét és elkészítik a vonatkozó szabályozást. Biztosítják a naprakész főkönyvi és analitikus könyvelést és azok összhangját. Elkészítik a számviteli kimutatásokat, jelentéseket és beszámolókat. Vezetik a tárgyi eszköz nyilvántartását. Elvégzik a kontírozási és érvényesítési feladatokat.
- A Gazdasági osztályok főbb költségvetési, számviteli feladatai:
- költségvetés készítése a vonatkozó jogszabályok szerint és az irányító szerv útmutatásai alapján,
- előirányzatok kezelése és nyilvántartása,
- elkülönített pénzek kezelése, elszámolása,
- maradvány megállapítása és elszámolása,
- előirányzat-felhasználási terv készítése,
- kötelezettségvállalások fedezetvizsgálata,
- kötelezettségvállalás-nyilvántartás naprakész vezetése,
- likviditási terv készítése,
- megállapodások gazdasági, költségvetési szempontok szerinti véleményezése,
- az intézményi gazdálkodás alakulásának figyelemmel kísérése, az ésszerű takarékos gazdálkodás megvalósítására ösztönző javaslatok, összehasonlító kimutatások készítése,
- belföldi kiküldetések elszámolása, ellenőrzése,
- fizetési előlegek nyilvántartása,
- projektek pénzügyi elkülönítése, elszámolások segítése,
- a vezetői információs igények kielégítése, összehasonlító elemzések készítése,
- analitikák teljes körű vezetése,
- szabályzatok készítése,
- számviteli politika, számlatükör, számlarend és egyéb számviteli szabályzatok elkészítése,
- a különböző szervezeti egységek, projektek, elkülönített pénzeszközök, különböző jogcímek stb. kódrendszerének összeállítása,
- a számlák iktatásának ellenőrzése, a számlák kontírozása és érvényesítése,
- naprakész könyvelés biztosítása, mind a főkönyv, mind az analitikák tekintetében,
- rendszeres egyeztetési és ellenőrzési feladatokat elvégzése,
- a havi -, a negyedéves zárási feladatok elvégzése, mérlegjelentés, pénzforgalmi jelentés készítése, havi adatszolgáltatások előállítása,
- a beszámolók elkészítése,
- a teljes körű külső és belső számviteli adatszolgáltatás biztosítása,
- rendszeres egyeztetés a gazdálkodásban érintett szervezeti egységekkel
- az év végi teendők biztosítása,
- a leltározási és selejtezési feladatok szervezése,
- a tárgyi eszközök nyilvántartásához kapcsolódó teendők ellátása,
- közreműködés a projektek, elkülönített pénzeszközök számviteli elszámolásában,
- statisztikák elkészítése.
A Gazdasági osztályok intézményeik pénzellátásának és pénzkezelésének biztosításával, a bevételek beszedésével, kiadások teljesítésével, a számlák kezelésével, az adózással, az élelmezési feladatok ellátásával kapcsolatos feladatokat látják el.
- A Gazdasági osztályok főbb pénzügyi feladatai:
- az intézmények számláinak befogadása, megfelelő elkülönítése, számszaki, alaki, tartalmi ellenőrzése,
- a számlák iktatása, utalványrendelet nyomtatása,
- a számlák határidőre történő átutalása,
- heti finanszírozási igények kezelése,
- likviditásmenedzsment,
- bankszámla forgalom folyamatos, naprakész feldolgozása, figyelemmel kísérése,
- az egyéb (nem számlás) kifizetések teljes körű ügyintézése,
- folyószámla nyilvántartási és egyeztetési feladatok elvégzése,
- központi számlázási feladatok elvégzése, telephelyeken történő számlázás koordinálása,
- követelések nyilvántartása és behajtása,
- pénztári teendők ellátása, önálló intézmények pénztárainak koordinálása, ellenőrzése,
- pénzkezelő helyek ellátmányának biztosítása és elszámoltatása,
- leltározási feladatok (szállítók, adósok, vevők, munkavállalóval szembeni követelések, bankszámlák, pénztárak) ellátása,
- az ÁFA, egyéb központi és helyi adókkal kapcsolatos bevallások készítése, adók befizetése, visszaigénylése,
- az élelmezési térítési díjakhoz kapcsolódó pénzügyi feladatok végrehajtásának szervezése, ellenőrzése, nyilvántartása,
- szigorú számadású nyomtatványok kezelése,
- szabályozási feladatok, pénzügyi eljárásrendek kialakítása, szabályzatok készítése,
- pénzügyi adatszolgáltatások teljesítése (pl. folyószámla szerinti szállítói tartozásállomány, vevői követelés állomány), koordinálja az önállóan működő intézményekben az integrált gazdálkodási rendszer bevezetését és működtetését,
- fizetési felszólítások kezelése.
4.4. Gazdasági csoportok
4.4.1. ASZMH gazdasági csoport
Az ASZMH gazdasági csoport ellátja a költségvetési tervezéssel, előirányzat gazdálkodással, kötelezettségvállalás nyilvántartással, elkülönített pénzek kezelésével kapcsolatos feladatokat, valamint összehasonlító elemzéseivel, kontrolling tevékenységével segíti az eredményes gazdálkodást. Biztosítja a naprakész főkönyvi és analitikus könyvelést és azok összhangját. Elkészíti a számviteli kimutatásokat, jelentéseket és beszámolókat. Vezeti az intézmény tárgyi eszköz nyilvántartását. Elvégzi a kontírozási és érvényesítési feladatokat. A pénzellátásának és pénzkezelésének biztosításával, a bevételek beszedésével, kiadások teljesítésével, a számlák kezelésével, az adózással kapcsolatos feladatokat is teljes körűen elvégzi. Ellátja az ASZMH közalkalmazottainak alkalmazásával kapcsolatos személyügyi és munkaügyi feladatokat, előkészíti a munkáltatói intézkedéseket, naprakész létszámnyilvántartást vezet, elvégzi a számfejtési feladatokat.
4.4.1.2. A csoport főbb feladatai a költségvetés – számviteli terület tekintetében:
- költségvetés készítése a vonatkozó jogszabályok szerint és az irányító szerv útmutatásai alapján,
- előirányzatok kezelése és nyilvántartása,
- elkülönített pénzek kezelése, elszámolása,
- maradvány megállapítása és elszámolása,
- előirányzat-felhasználási terv készítése,
- kötelezettségvállalások fedezetvizsgálata,
- kötelezettségvállalás-nyilvántartás naprakész vezetése,
- likviditási terv készítése,
- megállapodások gazdasági, költségvetési szempontok szerinti véleményezése,
- az intézményi gazdálkodás alakulásának figyelemmel kísérése, az ésszerű takarékos gazdálkodás megvalósítására ösztönző javaslatok, összehasonlító kimutatások készítése,
- belföldi kiküldetések elszámolása, ellenőrzése,
- fizetési előlegek nyilvántartása,
- projektek pénzügyi elkülönítése, elszámolások segítése,
- kontrolling rendszer kidolgozása és működtetése,
- a vezetői információs igények kielégítése, összehasonlító elemzések készítése,
- analitikák teljes körű vezetése,
- szabályzatok készítésében való közreműködés,
- számviteli politika, számlatükör, számlarend és egyéb számviteli szabályzatok elkészítésében való közreműködés,
- a különböző szervezeti egységek, projektek, elkülönített pénzeszközök, különböző jogcímek stb. kódrendszerének összeállítása,
- a számlák iktatásának ellenőrzése, a számlák kontírozása és érvényesítése,
- naprakész könyvelés biztosítása, mind a főkönyv, mind az analitikák tekintetében,
- rendszeres egyeztetési és ellenőrzési feladatok elvégzése,
- a havi-, a negyedéves zárási feladatok elvégzése, mérlegjelentés, pénzforgalmi jelentés készítése, havi adatszolgáltatások előállítása,
- a beszámolók elkészítése,
- a teljes körű külső és belső számviteli adatszolgáltatás biztosítása,
- rendszeres egyeztetés a gazdálkodásban érintett szervezeti egységekkel,
- az év végi teendők biztosítása,
- a leltározási és selejtezési feladatok szervezése,
- a tárgyi eszközök nyilvántartásához kapcsolódó teendők ellátása,
- közreműködés a projektek, elkülönített pénzeszközök számviteli elszámolásában,
- statisztikák elkészítése.
4.4.1.3. A csoport főbb feladatai a pénzügyi terület tekintetében:
- az intézmény számláinak befogadása, megfelelő elkülönítése, számszaki, alaki, tartalmi ellenőrzése,
- a számlák iktatása, utalványrendelet nyomtatása,
- a számlák határidőre történő átutalása,
- heti finanszírozási igények kezelése,
- likviditásmenedzsment,
- bankszámla forgalom folyamatos, naprakész feldolgozása, figyelemmel kísérése,
- az egyéb (nem számlás) kifizetések teljes körű ügyintézése,
- folyószámla nyilvántartási és egyeztetési feladatok elvégzése,
- központi számlázási feladatok elvégzése, telephelyeken történő számlázás koordinálása,
- követelések nyilvántartása és behajtása,
- pénztári teendők ellátása, ellenőrzése
- leltározási feladatok (szállítók, adósok, vevők, munkavállalóval szembeni követelések, bankszámlák, pénztárak) ellátása,
- az ÁFA, egyéb központi és helyi adókkal kapcsolatos bevallások készítése, adók befizetése, visszaigénylése,
- szigorú számadású nyomtatványok kezelése,
- cafeteriához kapcsolódó kifizetések ügyintézése,
- szabályozási feladatok, pénzügyi eljárásrendek kialakítása, szabályzatok készítésében való közreműködés,
- pénzügyi adatszolgáltatások teljesítése (pl. folyószámla szerinti szállítói tartozásállomány, vevői követelés állomány),
- hátralékosokkal szembeni intézkedések kezdeményezése.
4.4.1.4. A csoport főbb feladatai a humánpolitikai terület tekintetében:
- munkáltatói intézkedések előkészítése az alábbi tárgykörökben:
- kinevezés, átsorolás, illetményváltozás,
- megbízási szerződések előkészítése,
- jubileumi jutalom,
- felmentés, egyéb megszüntetés,
- rendkívüli munkavégzés, helyettesítés,
- összeférhetetlenség,
- személyi anyagok, nyilvántartások kezelése,
- üres álláshelyekre vonatkozó pályázatok előkészítése, lebonyolítása,
- tanulmányi szerződések előkészítése,
- kártérítési eljárás iratainak előkészítése,
- szabadság, egyéb távollétek jelentésének elkészítése, továbbítása a Magyar Államkincstárhoz,
- munkába járás költségtérítésének, megbízási díjak számfejtése, továbbítása a Magyar Államkincstárhoz,
- tanácsadás munkajogi kérdésekben,
- jogszabályban előírt adatszolgáltatások, jelentések elkészítése,
- cafeteriához kapcsolódó munkaügyi feladatok ellátása,
- egészségügyi alkalmassági vizsgálatok szervezése,
- éves adóbevalláshoz kapcsolódó feladatok koordinálása,
- a közalkalmazottakat megillető utazási kedvezményekkel kapcsolatos teljes körű ügyintézés,
- figyelemmel kíséri a jelenléti ívek vezetését, gondoskodik a szabadságolási terv elkészítéséről,
- naprakész létszámkimutatást vezet.
- Élelmezési csoport
A csoport főbb feladatai:
- telephely élelmezéssel kapcsolatos feladatainak teljes körű ellátása,
- igényfelmérés, megrendelések, lemondások kezelése, ezek integrált számítógépes rendszerben történő rögzítése,
- kedvezmények igénybevételéhez igazolások kezelése, kedvezményezettek nyilvántartása,
- megrendelések leadása,
- kapcsolattatás a szolgáltatóval,
- étkezési térítési díj beszedése, befizetése a bankszámlára,
- szállítói számla egyeztetése, teljesítés-igazolása,
- pénzkezelő helyen ellátmány kezelése,
- adatszolgáltatás a SZIK Központ részére.
- A Humánpolitikai igazgató és az alárendeltségébe tartozó szervezeti egység
5.1. Humánpolitikai igazgató feladat- és felelősségi köre
- felelős a munkáltatói intézkedések jogszerű előkészítéséért, a vonatkozó jogszabályok betartásának biztosításáért,
- felelős az aktuális munkáltatói intézkedések jogszabályi határidőkben történő végrehajtásáért,
- felelős a költségvetés személyi juttatásainak tervezéséért, azok kellő megalapozottságáért és alátámasztásáért,
- biztosítja a munkáltatói dokumentációk elkészítésének folyamatba épített ellenőrzését,
- gondoskodik a foglalkoztatás szabályossági felülvizsgálatáról és javaslatot tesz az esetleges problémák kezelésére,
- elemzéseket, előrejelzéseket készít a foglalkoztatásban történő változásokról,
- részt vesz a SZIK képviseletével, irányításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátásában a vezetői feladat- és hatáskör megosztás szerint,
- részt vesz a célkitűzések kialakításában, a munkatervek, fejlesztési tervek, programok előkészítésében, a végrehajtás megszervezésében, az irányító szerv részére készítendő előterjesztések, és a szakmai beszámolók összeállításában,
- szervezi a szervezeten belül szükségessé váló létszám átcsoportosításokat, helyettesítéseket,
- fő felelősként gondoskodik az SZIK humánstratégiájának kialakításáról, kialakítja a szervezet egységes humánpolitikai gyakorlatát, gondoskodik a személyi anyagok előírásszerű tartalmáról és naprakészen tartásáról,
- kialakítja és működteti a belső és külső pályáztatás rendszerét,
- elkészíti az intézmény humánpolitikai feladatokkal kapcsolatos szabályzatait,
- elvégzi a vagyonnyilatkozatokhoz kapcsolódó feladatokat,
- elősegíti a munka-erőállomány szakmai fejlesztését, felméri a belső képzési szükségleteket, illetve igényeket és szervezi a belső képzéseket,
- gondoskodik a naprakész létszámnyilvántartásról,
- biztosítja a Magyar Államkincstár által biztosított programok szakszerű és szabályos használatát, rendszeres adatellenőrzéseket végez, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Humánpolitikai Osztály munkáját.
A humánpolitikai igazgatót feladatainak ellátásában a közvetlenül irányítása alá tartozó osztály támogatja.
5.2. Humánpolitikai osztály
A Humánpolitikai osztály ellátja az SZIK közalkalmazottainak alkalmazásával kapcsolatos személyügyi és munkaügyi feladatokat, előkészíti a munkáltatói intézkedéseket, naprakész létszámnyilvántartást vezet, elvégzi (koordinálja) a számfejtési feladatokat.
A Humánpolitikai osztály ezen feladatokat az SZIK és a SZIK gazdasági szervezet feladatkörébe tartozó feladatok ellátása tekintetében az ellátási körébe tartozó intézmények részére is elvégzi.
A Humánpolitikai osztály főbb feladatai:
- munkáltatói intézkedések előkészítése az alábbi tárgykörökben:
- kinevezés, átsorolás, illetményváltozás,
- megbízási szerződések előkészítése,
- jubileumi jutalom,
- felmentés, egyéb megszüntetés,
- rendkívüli munkavégzés, helyettesítés,
- összeférhetetlenség vizsgálata,
- személyi anyagok, nyilvántartások kezelése,
- üres álláshelyekre vonatkozó pályázatok előkészítése, lebonyolítása,
- tanulmányi szerződések előkészítése,
- kártérítési eljárás iratainak előkészítése,
- szabadság, egyéb távollétek jelentésének elkészítése, továbbítása a Magyar Államkincstárhoz,
- munkába járás költségtérítésének, megbízási díjak számfejtése, továbbítása a Magyar Államkincstárhoz,
- tanácsadás munkajogi kérdésekben,
- jogszabályban előírt adatszolgáltatások, jelentések elkészítése,
- cafeteriához kapcsolódó munkaügyi feladatok ellátása,
- egészségügyi alkalmassági vizsgálatok szervezése,
- a diákolimpiához, versenybírói szerződésekhez kapcsolódó munkaügyi, számfejtési feladatok ellátása,
- éves adóbevalláshoz kapcsolódó feladatok koordinálása,
- a közalkalmazottakat megillető utazási kedvezményekkel kapcsolatos teljes körű ügyintézés,
- létszámnyilvántartás, bérváltozás nyilvántartása,
- figyelemmel kíséri a jelenléti ívek vezetését, gondoskodik a szabadságolási terv elkészítéséről,
- fizetési előlegek nyilvántartása.